Як отримати витяг про земельну ділянку з Державного земельного кадастру
Найчастіше необхідність отримати витяг із Державного земельного кадастру виникає
в громадян чи юридичних осіб, коли потрібно продати, подарувати або в інший спосіб
розпорядитися земельною ділянкою.
Відповідно до ст. 1 Закону «Про Державний земельний кадастр» Державний
земельний кадастр - це єдина державна геоінформаційна система відомостей про землі,
розташовані в межах державного кордону України, їх цільове призначення, обмеження у їх
використанні, а також дані про кількісну і якісну характеристику земель, їх оцінку, про
розподіл земель між власниками і користувачами. Ведення Державного земельного кадастру
здійснює Держгеокадастр та його територіальні органи.
Відомості про земельну ділянку наразі є відкритими та загальнодоступними, крім
випадків, передбачених цим Законом, та надаються у формі витягів з Державного
земельного кадастру.
Витяг з кадастру - це документ, що містить інформацію про земельну ділянку та
підтверджує внесення даних земельної ділянки до державного земельного кадастру. Цей
документ є важливим для вчинення правочинів із земельною ділянкою (договір купівлі-
продaжу, дарувaння, міни, орeнди, спaдкування тощо) і є необхідним при реєстрації
земельної ділянки у Державному земельному кадастрі та під час присвоєння кадастрових
номерів.
Для того, щоб отримати витяг з Державного земельного кадастру слід звернутися до
державного кадастрового реєстратора, адміністратора ЦНАПу або уповноваженої посадової
особи виконавчого органу місцевого самоврядування в електронній або письмовій формі і
подати такі документи:
1) заяву за формою згідно з додатком 42 до Порядку ведення Державного земельного
кадастру;
2) документ, що підтверджує оплату послуг з надання витягу з Державного
земельного кадастру або довідки, що містить узагальнену інформацію про землі (території),
або викопіювання з картографічної основи Державного земельного кадастру, кадастрової
карти (плану), або засвідченої копії документа Державного земельного кадастру та витягу з
нього (крім випадків, визначених пунктом 165 цього Порядку);
3) документ, який підтверджує повноваження діяти від імені заявника (у разі подання
заяви уповноваженою заявником особою).
Для оформлення витягу в електронній формі заявнику необхідно зайти на сайт
Публічної кадастрової карти. Для цього потрібна ідентифікація особи з використанням
кваліфікованого електронного підпису. Оплата послуг за надання відомостей з Державного
земельного кадастру відбувається із застосуванням електронних платіжних засобів
відповідно до Закону «Про платіжні системи та переказ коштів в Україні».
Державний кадастровий реєстратор або адміністратор центру надання
адміністративних послуг чи уповноважена посадова особа виконавчого органу місцевого
самоврядування повинен надати протягом десяти робочих днів з дати реєстрації заяви (у разі
подання заяви про надання витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку -
у день її надходження) витяг або мотивовану відмову в наданні такого документа.
За правовими консультаціями та юридичною допомогою можна звернутися
до Бережанського бюро правової допомоги за адресою: м. Бережани, вул. Банкова, 6. Тел.:
(03548) 2 39 99.
Начальник відділу
Бережанське бюро правової допомоги Процик П.Б.