Нараївська територіальна громада
Тернопільська область

Електронні трудові книжки

Дата: 20.07.2021 14:19
Кількість переглядів: 170

Фото без опису

10 червня 2021 року набув чинності Закон України «Про внесення змін до деяких
законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній
форм». Відповідно до даного Закону облік трудової діяльності працівника
здійснюватиметься в електронній формі в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру
загальнообов'язкового державного соціального страхування у порядку, визначеному Законом
України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне
страхування".
Паперова трудова книжка фактично втратить статус обов'язкового документу, але
новий Закон врахував інтереси тих працівників, які хочуть отримувати відомості про трудову
діяльність саме в паперовій формі. Відповідно до ч. 3 статті 24 Кодексу законів про працю
України при укладенні трудового договору громадянин, який вперше приймається на роботу,
має право подати вимогу про оформлення трудової книжки, яка оформляється роботодавцем
в обов'язковому порядку не пізніше п'яти днів після прийняття на роботу. До неї
вноситимуться усі записи про трудову діяльність особи (прийняття на роботу, переведення
та звільнення, заохочення та нагороди за успіхи в роботі). Однак, якщо працівник не забажає
заповнювати паперовий варіант трудової книжки, то при працевлаштуванні будуть
подаватися лише відомості про трудову діяльність з Реєстру, а усі зміни вноситимуться
безпосередньо до електронної версії трудової книжки.
Крім того, Законом передбачено, що якщо раніше трудова книжка зберігалась у
роботодавця, то зараз вона буде знаходитись у працівника. Тому працівник, що має намір
продовжувати користуватися паперовою трудовою книжкою, з власної ініціативи повинен
надавати таку трудову книжку роботодавцю для її заповнення.
Якщо раніше стаття 47 КЗпП України передбачала обов'язок роботодавця видати у
день звільнення працівнику належно оформлену трудову книжку, а порушення такого
обов'язку мало суттєві матеріальні наслідки для роботодавця, то зараз, після звершення усіх
процедур внесення даних до Реєстру, у роботодавця зникає обов'язок видавати працівнику
трудову книжку, оскільки вона буде зберігатися саме у працівника. Тому, невнесення будь-
яких відомостей про звільнення працівника у паперову трудову книжку та її невидача, у разі,
якщо працівник не заявить таку вимогу та не надасть трудову книжку для заповнення, не
нестиме будь-яких наслідків для роботодавця. Тепер власник або уповноважений ним орган
зобов'язаний в день звільнення видати працівникові копію наказу (розпорядження) про
звільнення та провести з ним розрахунок у відповідні строки.
При цьому до завершення процедури включення до Реєстру відомостей про трудову
діяльність, роботодавці продовжують зберігати та заповнювати трудові книжки, та трудова
книжка повинна бути видана працівнику у день звільнення. Лише після того, як усі дані про
трудову діяльність працівників будуть внесені до Реєстру, паперова трудова книжка
повертається працівнику під розписку.
За правовими консультаціями та юридичною допомогою можна звернутися
до Бережанського бюро правової допомоги за адресою: м. Бережани, вул. Банкова, 6. Тел.:
(03548) 2 39 99.
Начальник відділу
Бережанське бюро правової допомоги Процик П.Б.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь