Процес призначення допомог від Фонду за е-лікарняними не змінився
Після остаточного переходу України на електронні лікарняні для
роботодавців і працівників відбувся ряд змін – більше не потрібно передавати
паперові підтвердження своєї непрацездатності, роботу з е-лікарняним можна
повністю перевести в цифровий формат, а всі лікарняні працівників доступні в
електронному кабінеті і можуть бути вивантажені одним файлом – цю функцію
додали нещодавно.
Про головні зміни Анна Харченко, заступниця начальника управління
страхових виплат і матеріального забезпечення, начальниця відділу
матеріального забезпечення виконавчої дирекції Фонду соціального
страхування України, розповіла під час семінару-тренінгу «Нова модель видачі
е-лікарняних: що важливо знати працівнику і роботодавцю». Захід організувало
об’єднання профспілок, організацій профспілок у місті Києві «Київська міська
рада профспілок» сьогодні, 12 жовтня.
«Основні зміни стосуються комунікації між працівником і роботодавцем
щодо тимчасової непрацездатності – вона спростилась. Працівнику не потрібно
витрачати час на збір всіх необхідних підписів і печаток на лікарняному, щоб
передати цей листок роботодавцю, і взагалі не потрібно надавати жодних
паперових підтверджень своєї непрацездатності. Вся необхідна інформація для
призначення допомоги є в особистому кабінеті роботодавця з дня відкриття е-
лікарняного», – розповіла Анна Харченко.
Водночас, процес призначення матеріального забезпечення від Фонду
соціального страхування України після впровадження електронних лікарняних
не змінився. Для отримання коштів на виплату допомог за лікарняними
листками як і раніше потрібне засідання комісії із соціального страхування
підприємства, яка приймає рішення про призначення виплат, і оформлення
заяви-розрахунку.
«Сама процедура, а також строки залишились такими ж, за виключенням
набуття лікарняним статусу «виданий». Починати працювати з е-лікарняним і
призначати за ним матеріальне забезпечення варто лише через сім днів після
дати його закриття – це визначено в наказі МОЗ від 17.06.2021 № 1234 (в ред.
наказу МОЗ від 28.09.2021 № 2086)», – зазначає Анна Харченко.
Форма заяви-розрахунку, яку необхідно заповнити для отримання
коштів на виплату допомог за е-лікарняними, не змінилась і тотожна для
паперових і електронних лікарняних. Однак у е-лікарняному відсутня серія та
відрізняються причини непрацездатності, тож заповнення заяви-розрахунку за
такими лікарняними має особливості. У зв’язку із цим не можна поєднувати
листки непрацездатності різних видів – за паперовими і е-лікарняними мають
бути подані дві окремі заяви-розрахунки.
2
Слідкувати за станом виплат за електронними лікарняними можна в
телеграм-каналі ФССУ: https://t.me/socialfund.
«З початку повноцінного переходу на електронні лікарняні пройшло
менше двох тижнів. Тож в усіх учасників процесу ще виникають питання і
складнощі в роботі з е-лікарняними. Бувають випадки, коли е-лікарняні не
формуються через помилки в персональних даних пацієнтів в медичних
висновках, невідповідність чи відсутність даних в Реєстрі застрахованих осіб
щодо працевлаштування тощо. Усі ці випадки вирішуються індивідуально –
лікар має можливість виправити помилки в медвисновку, або видати паперовий
лікарняний, якщо строк для виправлення вийшов», – говорить Анна Харченко.
Водночас, цифровізація вимагає від працівників уважніше ставитись до
своїх персональних даних і їх актуалізації. Про зміну прізвища, номеру
телефону тощо потрібно оперативно повідомляти лікаря і роботодавця.
Детальніше про зміни, які відбулись після завершення перехідного
періоду впровадження е-лікарняних:
http://www.fssu.gov.ua/fse/control/main/uk/publish/article/977639
Алгоритм дій працівника, якому відкрили е-лікарняний, і відповіді на
найчастіші питання:
http://www.fssu.gov.ua/fse/control/main/uk/publish/article/977654
Випадки перетинання періодів тимчасової непрацездатності в різних е-
лікарняних і принципи їх скорочення:
http://www.fssu.gov.ua/fse/control/main/uk/publish/article/977715
Пресслужба виконавчої дирекції
Фонду соціального страхування
України