Нараївська територіальна громада
Тернопільська область

Бережанське бюро правової допомоги

Як приватизувати земельну ділянку під будинком під час воєнного стану

Часто буває так, що громадянин, володіючи  житловим будинком, не має документів, які посвідчують його право власності на земельну ділянку, на якій розміщений цей будинок. І тоді у власників виникають питання з чого потрібно розпочинати, до кого потрібно звернутись та які етапи варто пройти, аби приватизувати земельну ділянку під будинком? Найперше слід розпочати з виготовлення технічної документації щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості). Варто зауважити, що для замовлення та розроблення такої документації не потрібно будь- яких додаткових дозволів. Розробниками технічної документації із землеустрою можуть бути: - юридичні особи, які мають необхідне технічне і технологічне забезпечення та у їх складі працює за основним місцем роботи сертифікований інженер-землевпорядник, який є відповідальним за якість робіт із землеустрою; - фізичні особи  – підприємці, які мають необхідне технічне і технологічне забезпечення та є сертифікованими інженерами-землевпорядниками, відповідальними за якість робіт із землеустрою. Важлива умова – виконавцем робіт може бути лише особа, яка має сертифікат інженера-землевпорядника. Тому, перед укладанням договору, поцікавтеся у майбутнього виконавця робіт про його наявність. Якщо ж у нього такого документа немає – проект землеустрою буде вважатися недійсним і здійснити державну реєстрацію земельної ділянки ви не зможете. Технічна документація виготовляється у паперовій формі та на електронних носіях. Варто зауважити, що вартість, строки виконання робіт та інші умови повинні бути передбачені в договорі, який ви, як заявник, має укласти із землевпорядною організацією. Тому важливо, щоб в договорі був вказаний конкретний термін виконання робіт, який згідно із законодавством не може перевищувати 6 місяців. Наголошую також й на тому, що вам варто обумовити із цією землевпорядною організацією те, що її фахівець також зареєструє земельну ділянку в Державному земельному кадастрі (ДЗК). Як правило, так і відбувається. Однак є такі випадки, коли громадянин отримував лише готову документацію на цю земельну діяльну без її реєстрації у ДЗК. Далі необхідно подати клопотання до відповідного органу місцевого самоврядування (сільської, селищної чи міської ради), який передає земельні ділянки комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених Земельним кодексом України. Звертаю увагу, що до клопотання потрібно додати розроблену технічну документацію на земельну ділянку та витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку. Термін розгляду: 1 місяць з дня отримання документів відповідним органом місцевого самоврядування. За результатами розгляду клопотання Ви маєте отримати рішення місцевої ради про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) та передачу земельної ділянки у власність. І останнім кроком буде оформлення права власності на земельну ділянку завершується реєстрацією права власності на земельну ділянку. Для цього вам слід звернутися в центр надання адміністративних послуг (ЦНАП) та надати такі документи: - заяву встановленої форми; - документ, що посвідчує особу; - засвідчену копію рішення про безоплатну передачу земельної ділянки; - витяг із Державного земельного кадастру про земельну ділянку; - документ, що підтверджує внесення плати за державну реєстрацію права власності на нерухоме майно. Термін розгляду – до 5 робочих днів. У результаті реєстрації права власності на земельну ділянку ви отримаєте витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

11:55:43 25.04.2023

Як встановити родинні відносини, якщо в документах розбіжності?

Інколи одна неправильна літера у прізвищі стає «каменем спотикання» при оформленні спадщини, різного роду договорів, пенсії по втраті годувальника… І в документах брат – не брат, і батько – не батько. Найчастіше помилку у написанні прізвища, імені або по батькові помічають уже після смерті родича, коли прийшовши до нотаріуса, виявляється, що підтвердити родинні відносини неможливо через розбіжності у документах. У такому разі, або у разі відсутності будь-яких документів про підтвердження родинних відносин, такий факт потрібно доводити у судовому порядку. Перш ніж подати заяву до суду, потрібно звернутись до органу, який видав документ, в якому допущена помилка. До прикладу, якщо це свідоцтво про народження або свідоцтво про смерть, то варто звернутись до відділу Державної реєстрації актів цивільного стану із заявою про внесення змін,  доповнень чи виправлень у записи актів цивільного стану. Якщо ж змінити нічого неможливо, відповідний орган надасть роз’яснення або довідку про неможливість поновлення втрачених записів або внесення змін. Із заявою про встановлення факту родинних відносин слід звернутись до районного, районного у місті, міського чи міськрайонного суду за місцем проживання  заявника у порядку окремого провадження (ч. 1 ст. 316 Цивільного процесуального кодексу України) із дотриманням вимог, встановлених ст.175 ЦПК України. У такій заяві зазначається: - який факт заявник просить встановити та з якою метою; - причини неможливості одержання або відновлення документів, що посвідчують цей факт; - докази, що підтверджують даний факт. До заяви необхідно додати: - документи, що посвідчують особу заявника; - документ, що підтверджує родинні відносини, в якому допущені розбіжності (свідоцтво про народження, свідоцтво про смерть і т.п.); - роз’яснення або довідка про неможливість поновлення втрачених записів, внесення змін і доповнень, виправлень у записи актів цивільного стану; - докази, які підтверджують наявність родинних відносин (довідки органів місцевого самоврядування, виписки з погосподарських книг або домових книг, листи, рішення судів, сімейні фотографії і т.п.). Для таких справ важливо, щоб факт, що встановлюється судом у порядку окремого провадження: - мав юридичне значення, тобто встановлювався з певною метою: оформлення спадщини, пенсії у зв’язку із втратою годувальника, одержання компенсації тощо. - мав безспірний характер, тобто ніким не оспорюється (при наявності спору про право суд може відмовити у відкритті провадження або залишити заяву без розгляду). - чинним законодавством не передбачено іншого позасудового порядку встановлення юридичного факту. Заінтересовані особи у таких справах можуть бути й інші спадкоємці, територіальна громада, орган державної влади, залежно від мети встановлення. За подання заяви до суду слід сплатити судовий збір – 0,2 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом станом на 1 січня календарного року (на сьогодні – 536,80 грн.). Рішення суду про встановлення факту родинних відносин є підставою для отримання необхідного документу, а не замінює його. Щоб згодом не витрачати час та гроші на встановлення фактів у судовому порядку, будьте пильні та уважні при отриманні будь-яких документів, що встановлюють особу, і перевіряйте у них кожну літеру. За правовими консультаціями та юридичною допомогою можна звернутися до Бережанського бюро правової допомоги за адресою: м. Бережани, вул. Банкова, 6. Тел.: (03548) 2 39 99.

11:53:27 25.04.2023

До уваги власників сертифікатів на земельну частку (пай)

Власникам сертифікатів на земельну частку (пай) необхідно оформити право власності до 1 січня 2025 року. Такі вимоги передбачені статтею 13 Закону України «Про порядок виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв)». Сертифікат на земельну частку (пай) засвідчує право власника на отримання земельної ділянки та містить дані про її вартість та площу в умовних кадастрових гектарах. АЛЕ сертифікат на земельну частку (пай) не є підтвердженням права власності на саму ділянку й не встановлює її меж. Саме оформлення у власність земельної частки (паю) передбачає заміну сертифіката про право на таку земельну частку на витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності на земельну ділянку. Така земельна ділянка після оформлення вказаних документів матиме чітко визначені межі в натурі (на місцевості), а власник матиме повне право на володіння, користування та розпорядження своїм майном. Для того, щоб оформити право власності й отримати витяг з реєстру речових прав на нерухоме майно, якщо у вас є сертифікат потрібно звернутися до сільської (селищної чи міської) ради, на території якої розташована земельна частка (пай) із письмовою заявою про передачу у власність земельної ділянки та надання дозволу на розробку документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної в натурі (на місцевості). До такої заяви додайте копію сертифікату на земельну частку (пай). Отримайте відповідне рішення місцевої ради. Наступним кроком буде звернення до землевпорядної організації, щоб розробити проектну документацію із землеустрою та встановлення меж земельної ділянки. Оплатіть послуги та отримайте технічну документацію землеустрою. Далі зверніться до органів Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру або до центру надання адміністративних послуг з заявою про реєстрацію земельної ділянки та присвоєння їй кадастрового номеру. Отримайте витяг з Державного земельного кадастру про присвоєння такого номеру. Зверніться до відповідної місцевої ради, щоб затвердити розроблену проектну документацію із землеустрою та оформити земельну ділянку у власність. Отримайте рішення місцевої ради про передачу у власність земельної ділянки на місцевості. Зверніться до державного реєстратора та зареєструйте право власності на земельну ділянку на підставі рішення місцевої ради. Після такого звернення відомості про земельну частку (пай) вносяться до єдиного державного реєстру речових прав на нерухоме майно, а вам дадуть витяг про реєстрацію права власності на земельну ділянку, який є тим документом, що посвідчує право власності. Що буде, якщо Ви не зробите вищевказані кроки? Якщо у Вас є сертифікат на земельну частку (пай), але Ви не встигнете оформити право власності на земельну ділянку до 1 січня 2025 року, або межі земельної частки (паю) не будуть виділені в натурі (на місцевості), ваші  частки (паї) будуть вважатися невитребуваними. Невитребувана земельна частка (пай) за рішенням відповідного органу місцевого самоврядування й на підставі рішення суду буде передана у комунальну власність територіальної громади, на території якої вона розташована. Варто також зазначити, що, для тих, хто пропустив строк оформлення з поважних причин, суд, за відповідним позовом, може визначити додатковий строк, достатній для такого оформлення. Проте, причини такого пропуску мають бути ґрунтовними та підтверджуватися належними доказами. Отже, якщо Ви є власником земельного паю, рекомендуємо вчасно звернутися за оформленням документів для здійснення реєстрації права власності на земельний пай. Таким чином, Ви зможете зберегти своє право на земельний пай після 1 січня 2025 року.

14:39:25 29.03.2023

Вчинив домашнє насильство – зумій понести за нього відповідальність

Конституція України передбачає, що людина, її життя і здоров’я честь і гідність, недоторканість і безпека визнаються найвищою соціальною цінністю, права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст та спрямованість діяльності держави, а утвердження і забезпечення прав і свобод людини є головним обов'язком держави. Це означає, що захист прав та свобод людини і громадянина покладено на різні державні та недержавні органи. Обмежувальний припис стосовно кривдника – спеціальний захід щодо протидії домашньому насильству, спрямований на забезпечення безпеки постраждалої особи. До Бережанського бюро правової допомоги звернулася внутрішньо переміщена особа, жителька Тернопільського району, громадянка Тетяна в пошуках виходу із ситуації, яка склалася у її сім’ї. В ході спілкування із клієнткою з’ясувалося, що остання та її діти зазнали домашнього насильства зі сторони чоловіка (батька). Громадянин Іван через схильність до вживання алкоголю та прояви агресії в стані сп’яніння систематично влаштовував скандали за місцем їхнього спільного проживання, використовував нецензурну лайку в присутності дітей, погрожував застосуванням насильства, а інколи навіть застосовував насильство, яке проявлялось у вигляді нанесення ударів в різні ділянки тіла, штовханні, здушуванні і таке інше. Тетяна неодноразово зверталася до правоохоронних органів за захистом, після чого її чоловіка притягували до адміністративної відповідальності. Але це, на жаль, не дало ніякого результату – чоловік продовжував вчиняти домашнє насильство. Це все негативно відображається на фізичному та психічному здоров’ї та спокої жінки та її дітей та викликає побоювання за безпеку їхнього життя та здоров’я, адже вони не в змозі боротися із кривдником. Ознайомившись з ситуацією, працівник бюро Петро ПРОЦИК разом із п. Тетяною дійшли висновку, що з метою найбільш повного та всебічного забезпечення прав та законних інтересів її та дітей необхідно звернутися до суду із заявою про видачу обмежувального припису стосовно кривдника. В судовому засіданні з урахуванням всіх фактів і доказів, які були пред’явлені суд прийняв рішення, яким задовільнив заяву про видачу обмежувального припису відносно кривдника, Івана, і визначив ряд тимчасових обмежень його прав. Рішення: https://reyestr.court.gov.ua/Review/109639795 За отриманням безоплатної правової допомоги громадяни можуть звертатися до бюро правової допомоги Тернопільського місцевого центру з надання БВПД за адресами: - м. Тернопіль, вул. Шпитальна,7;

14:38:34 29.03.2023

Як діяти якщо втратили документ на житловий будинок (квартиру)?

На щастя, втрата правовстановлюючих документів на житло не впливає на право власності. Тобто, якщо людина втратила договір купівлі-продажу своєї квартири (будину), то право власності на таке майно не скасовується, оскільки підтвердженням такого права є запис в Єдиному державному реєстрі речових прав на нерухоме майно (далі за текстом - Реєстр). Але втрата документів на житло може істотно ускладнити вільне розпорядження таким нерухомим майном, особливо якщо воно було придбане (або, наприклад, успадкована) давно. Куди звертатися, щоб відновити документи на житло? Єдиного державного органу, який може відновити документи на житло немає.Тут існує загальне правило: відновити документ (отримати дублікат) можна в органі, який його раніше видав. Вкрали документи на житло - що робити? Якщо ж відповідний документ був вкрадений, то спершу потрібно звернутися в поліцію, оскільки крадіжка - це кримінальне правопорушення. Після звернення в поліцію необхідно отримати від слідчого витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань. В процесі відновлення документів даний витяг буде служити доказом того, що документ саме було вкрадено, а не просто втрачено. Розглянемо більш докладно. Де можна відновити договір купівлі-продажу/дарування/обміну тощо житла? Оскільки такого роду документи підлягають обов'язковому нотаріальному посвідченню, то дублікат при їх втраті уповноважені видавати нотаріуси. Згідно  ст. 53 Закону України «Про нотаріат»  у разі втрати або псування документа, засвідченого або виданого нотаріусом або посадовою особою органу місцевого самоврядування за письмовою заявою осіб, за дорученням яких або щодо яких здійснювалося нотаріальну дію, нотаріусом або посадовою особою органу місцевого самоврядування видається дублікат втраченого або зіпсованого документа. Тобто, при втраті договору купівлі-продажу/дарування/обміну житла (свідоцтва про спадщину за законом, або за заповітом) варто звертатися з письмовою заявою до нотаріуса, який посвідчив такі документи для видачі дубліката. Але що робити, якщо невідомий номер договору, його дата і невідомо який нотаріус його видав? Як один з варіантів, можна завантажити платну інформаційну довідку про об'єкт нерухомості з Реєстру, скориставшись електронним кабінетом на сайті Міністерства юстиції. У такій довідці буде вказано хто і коли проводив державну реєстрацію та на підставі якого документа. Дублікат має ту ж юридичну силу, що й оригінал. Висновок: якщо був втрачений нотаріально посвідчений документ, то потрібно звертатися до нотаріуса, який його видав. Як відновити документи на приватизацію житла? Що робити, наприклад, якщо втрачено свідоцтво на право власності? Зазвичай свідоцтва про приватизацію видавалися місцевими державними адміністраціями. Відповідно, вони і можуть відновити свідоцтво про приватизацію житла, видавши дублікат. Ви можете звернутися в Центр надання адміністративних послуг (ЦНАП) за місцезнаходженням житла. Дана послуга є безкоштовною. Для того, щоб відновити свідоцтво про право власності на житло в Україні, необхідно надати в ЦНАП наступні документи: - заяву зі згодою всіх повнолітніх співвласників житла, які брали участь в приватизації (заява заповнюється в присутності адміністратора); - копії паспортів (свідоцтв про народження осіб, які не досягли 16-річного віку) співвласників житла (при наявності оригіналу документа);

14:37:53 27.02.2023

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь