Нараївська територіальна громада
Тернопільська область

Бережанське бюро правової допомоги

До уваги власників сертифікатів на земельну частку (пай)

Власникам сертифікатів на земельну частку (пай) необхідно оформити право власності до 1 січня 2025 року. Такі вимоги передбачені статтею 13 Закону України «Про порядок виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв)». Сертифікат на земельну частку (пай) засвідчує право власника на отримання земельної ділянки та містить дані про її вартість та площу в умовних кадастрових гектарах. АЛЕ сертифікат на земельну частку (пай) не є підтвердженням права власності на саму ділянку й не встановлює її меж. Саме оформлення у власність земельної частки (паю) передбачає заміну сертифіката про право на таку земельну частку на витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності на земельну ділянку. Така земельна ділянка після оформлення вказаних документів матиме чітко визначені межі в натурі (на місцевості), а власник матиме повне право на володіння, користування та розпорядження своїм майном. Для того, щоб оформити право власності й отримати витяг з реєстру речових прав на нерухоме майно, якщо у вас є сертифікат потрібно звернутися до сільської (селищної чи міської) ради, на території якої розташована земельна частка (пай) із письмовою заявою про передачу у власність земельної ділянки та надання дозволу на розробку документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної в натурі (на місцевості). До такої заяви додайте копію сертифікату на земельну частку (пай). Отримайте відповідне рішення місцевої ради. Наступним кроком буде звернення до землевпорядної організації, щоб розробити проектну документацію із землеустрою та встановлення меж земельної ділянки. Оплатіть послуги та отримайте технічну документацію землеустрою. Далі зверніться до органів Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру або до центру надання адміністративних послуг з заявою про реєстрацію земельної ділянки та присвоєння їй кадастрового номеру. Отримайте витяг з Державного земельного кадастру про присвоєння такого номеру. Зверніться до відповідної місцевої ради, щоб затвердити розроблену проектну документацію із землеустрою та оформити земельну ділянку у власність. Отримайте рішення місцевої ради про передачу у власність земельної ділянки на місцевості. Зверніться до державного реєстратора та зареєструйте право власності на земельну ділянку на підставі рішення місцевої ради. Після такого звернення відомості про земельну частку (пай) вносяться до єдиного державного реєстру речових прав на нерухоме майно, а вам дадуть витяг про реєстрацію права власності на земельну ділянку, який є тим документом, що посвідчує право власності. Що буде, якщо Ви не зробите вищевказані кроки? Якщо у Вас є сертифікат на земельну частку (пай), але Ви не встигнете оформити право власності на земельну ділянку до 1 січня 2025 року, або межі земельної частки (паю) не будуть виділені в натурі (на місцевості), ваші  частки (паї) будуть вважатися невитребуваними. Невитребувана земельна частка (пай) за рішенням відповідного органу місцевого самоврядування й на підставі рішення суду буде передана у комунальну власність територіальної громади, на території якої вона розташована. Варто також зазначити, що, для тих, хто пропустив строк оформлення з поважних причин, суд, за відповідним позовом, може визначити додатковий строк, достатній для такого оформлення. Проте, причини такого пропуску мають бути ґрунтовними та підтверджуватися належними доказами. Отже, якщо Ви є власником земельного паю, рекомендуємо вчасно звернутися за оформленням документів для здійснення реєстрації права власності на земельний пай. Таким чином, Ви зможете зберегти своє право на земельний пай після 1 січня 2025 року.

14:39 29.03.2023

Вчинив домашнє насильство – зумій понести за нього відповідальність

Конституція України передбачає, що людина, її життя і здоров’я честь і гідність, недоторканість і безпека визнаються найвищою соціальною цінністю, права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст та спрямованість діяльності держави, а утвердження і забезпечення прав і свобод людини є головним обов'язком держави. Це означає, що захист прав та свобод людини і громадянина покладено на різні державні та недержавні органи. Обмежувальний припис стосовно кривдника – спеціальний захід щодо протидії домашньому насильству, спрямований на забезпечення безпеки постраждалої особи. До Бережанського бюро правової допомоги звернулася внутрішньо переміщена особа, жителька Тернопільського району, громадянка Тетяна в пошуках виходу із ситуації, яка склалася у її сім’ї. В ході спілкування із клієнткою з’ясувалося, що остання та її діти зазнали домашнього насильства зі сторони чоловіка (батька). Громадянин Іван через схильність до вживання алкоголю та прояви агресії в стані сп’яніння систематично влаштовував скандали за місцем їхнього спільного проживання, використовував нецензурну лайку в присутності дітей, погрожував застосуванням насильства, а інколи навіть застосовував насильство, яке проявлялось у вигляді нанесення ударів в різні ділянки тіла, штовханні, здушуванні і таке інше. Тетяна неодноразово зверталася до правоохоронних органів за захистом, після чого її чоловіка притягували до адміністративної відповідальності. Але це, на жаль, не дало ніякого результату – чоловік продовжував вчиняти домашнє насильство. Це все негативно відображається на фізичному та психічному здоров’ї та спокої жінки та її дітей та викликає побоювання за безпеку їхнього життя та здоров’я, адже вони не в змозі боротися із кривдником. Ознайомившись з ситуацією, працівник бюро Петро ПРОЦИК разом із п. Тетяною дійшли висновку, що з метою найбільш повного та всебічного забезпечення прав та законних інтересів її та дітей необхідно звернутися до суду із заявою про видачу обмежувального припису стосовно кривдника. В судовому засіданні з урахуванням всіх фактів і доказів, які були пред’явлені суд прийняв рішення, яким задовільнив заяву про видачу обмежувального припису відносно кривдника, Івана, і визначив ряд тимчасових обмежень його прав. Рішення: https://reyestr.court.gov.ua/Review/109639795 За отриманням безоплатної правової допомоги громадяни можуть звертатися до бюро правової допомоги Тернопільського місцевого центру з надання БВПД за адресами: - м. Тернопіль, вул. Шпитальна,7;

14:38 29.03.2023

Як діяти якщо втратили документ на житловий будинок (квартиру)?

На щастя, втрата правовстановлюючих документів на житло не впливає на право власності. Тобто, якщо людина втратила договір купівлі-продажу своєї квартири (будину), то право власності на таке майно не скасовується, оскільки підтвердженням такого права є запис в Єдиному державному реєстрі речових прав на нерухоме майно (далі за текстом - Реєстр). Але втрата документів на житло може істотно ускладнити вільне розпорядження таким нерухомим майном, особливо якщо воно було придбане (або, наприклад, успадкована) давно. Куди звертатися, щоб відновити документи на житло? Єдиного державного органу, який може відновити документи на житло немає.Тут існує загальне правило: відновити документ (отримати дублікат) можна в органі, який його раніше видав. Вкрали документи на житло - що робити? Якщо ж відповідний документ був вкрадений, то спершу потрібно звернутися в поліцію, оскільки крадіжка - це кримінальне правопорушення. Після звернення в поліцію необхідно отримати від слідчого витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань. В процесі відновлення документів даний витяг буде служити доказом того, що документ саме було вкрадено, а не просто втрачено. Розглянемо більш докладно. Де можна відновити договір купівлі-продажу/дарування/обміну тощо житла? Оскільки такого роду документи підлягають обов'язковому нотаріальному посвідченню, то дублікат при їх втраті уповноважені видавати нотаріуси. Згідно  ст. 53 Закону України «Про нотаріат»  у разі втрати або псування документа, засвідченого або виданого нотаріусом або посадовою особою органу місцевого самоврядування за письмовою заявою осіб, за дорученням яких або щодо яких здійснювалося нотаріальну дію, нотаріусом або посадовою особою органу місцевого самоврядування видається дублікат втраченого або зіпсованого документа. Тобто, при втраті договору купівлі-продажу/дарування/обміну житла (свідоцтва про спадщину за законом, або за заповітом) варто звертатися з письмовою заявою до нотаріуса, який посвідчив такі документи для видачі дубліката. Але що робити, якщо невідомий номер договору, його дата і невідомо який нотаріус його видав? Як один з варіантів, можна завантажити платну інформаційну довідку про об'єкт нерухомості з Реєстру, скориставшись електронним кабінетом на сайті Міністерства юстиції. У такій довідці буде вказано хто і коли проводив державну реєстрацію та на підставі якого документа. Дублікат має ту ж юридичну силу, що й оригінал. Висновок: якщо був втрачений нотаріально посвідчений документ, то потрібно звертатися до нотаріуса, який його видав. Як відновити документи на приватизацію житла? Що робити, наприклад, якщо втрачено свідоцтво на право власності? Зазвичай свідоцтва про приватизацію видавалися місцевими державними адміністраціями. Відповідно, вони і можуть відновити свідоцтво про приватизацію житла, видавши дублікат. Ви можете звернутися в Центр надання адміністративних послуг (ЦНАП) за місцезнаходженням житла. Дана послуга є безкоштовною. Для того, щоб відновити свідоцтво про право власності на житло в Україні, необхідно надати в ЦНАП наступні документи: - заяву зі згодою всіх повнолітніх співвласників житла, які брали участь в приватизації (заява заповнюється в присутності адміністратора); - копії паспортів (свідоцтв про народження осіб, які не досягли 16-річного віку) співвласників житла (при наявності оригіналу документа);

14:37 27.02.2023

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь