Бережанське бюро правової допомоги
Що потрібно робити при дорожньо-транспортній пригоді
12:07 18.02.2022
Стягнення аліментів з іноземця
12:00 18.02.2022
За сексизм у рекламі штрафуватимуть
11:57 18.02.2022
Дарування земельної ділянки сільськогосподарського призначення
01 липня 2021 року набирав чинності Закон України від 31 березня 2021 року № 552- IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо умов обігу земель сільськогосподарського призначення», у зв’язку із чим дозволяється відчуження, в тому числі дарування, раніше підмараторних земельних ділянок (земель сільськогосподарського призначення). Норми згаданого Закону мають свої особливості та встановлюють деякі обмеження щодо порядку відчуження земельних ділянок сільськогосподарського призначення за договором дарування. Так, відповідно до ч. 3 ст. 131 ЗК України земельні ділянки сільськогосподарського призначення приватної власності можуть бути відчужені лише за договорами купівлі- продажу, дарування, довічного утримання, спадкового договору, міни, шляхом внесення до статутного (складеного) капіталу чи шляхом звернення стягнення на них. За договором дарування одна сторона (дарувальник) передає або зобов'язується передати в майбутньому другій стороні (обдаровуваному) безоплатно майно (дарунок) у власність. Причому за договором дарування можуть бути передані земельні ділянки сільськогосподарського призначення лише на користь: - іншого з подружжя; - родичів (дітей, батьків, рідних (повнорідних і неповнорідних) братів і сестер, двоюрідних братів і сестер, діда, баби, онуків, правнуків, рідних дядька та тітки, племінниці та племінника, пасинка, падчериці, вітчима, мачухи). Такі вимоги не поширюються: - на земельні ділянки несільськогосподарських угідь (крім земельних ділянок під польовими дорогами, запроектованими для доступу до земельних ділянок); - на земельні ділянки для садівництва. Громадяни, які мають у власності земельну ділянку сільськогосподарського призначення, можуть скористатися своїм правом власності та подарувати ділянку на користь іншого з подружжя чи родичів шляхом укладення договору дарування відповідно до цивільного законодавства України. Для укладення та посвідчення договору дарування земельної ділянки сільськогосподарського призначення необхідно звернутися до місцевого нотаріуса, оскільки посвідчення договорів щодо відчуження, зокрема земельної ділянки, здійснюється за місцезнаходженням такого майна або за зареєстрованим місцем проживання фізичної особи - однієї із сторін відповідного договору. Знайти державну нотаріальну контору або приватного нотаріуса для укладення договору можна за посиланням: https://ern.minjust.gov.ua/pages/default.aspx . Договір дарування укладається у письмовій формі. Для укладення договору дарування земельної ділянки сільськогосподарського призначення необхідно мати наступні документи (орієнтовний перелік): - паспорт та реєстраційний номер облікової картки платника податків; - звіт про експертну грошову оцінку земельної ділянки; - документи, що підтверджують право власності на земельну ділянку (свідоцтво про право власності на земельну ділянку; Витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно; Державний акт); - Витяг з Державного земельного кадастру. ВАЖЛИВО! Для відчуження земельної ділянки сільськогосподарського призначення вона повинна мати кадастровий номер. Якщо кадастрового номеру земельна ділянка не має, то його необхідно присвоїти. Під час посвідчення договору дарування земельної ділянки сільськогосподарського призначення нотаріус має перевіряти дотримання вимог щодо загальної площі земельних ділянок сільськогосподарського призначення, які вправі набувати у власність одна особа (максимальний розмір - 100 гектарів на одну особу). Така перевірка здійснюється з11:51 18.02.2022
Сплата пенсійного збору при купівлі нерухомості
09:38 20.01.2022
Перевірка документів поліцією та затримання: що варто знати кожному
Бувають випадки, коли особа прямує по вулиці у своїх справах, а її зупиняє поліцейський. У яких випадках поліцейські можуть зупинити людину на вулиці та вимагати документи, що підтверджують особу, і чи мають право працівники поліції затримати особу, яка нічого не порушує, але у якої відсутні з собою особисті документи? У яких випадках можуть затримати особу працівники поліції? Адміністративне затримання особи допускається з метою: - припинення адміністративних правопорушень; - коли вичерпано інші заходи впливу; - встановлення особи; - складення протоколу про адміністративне правопорушення у разі неможливості складення його на місці вчинення правопорушення, якщо складення протоколу є обов'язковим; - забезпечення своєчасного і правильного розгляду справ та виконання постанов по справах про адміністративні правопорушення. При цьому про адміністративне затримання обов'язково складається протокол. А на який строк можуть затримати особу? Адміністративне затримання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, може тривати не більш як три години. Осіб, які порушили правила обігу наркотичних засобів і психотропних речовин, може бути затримано на строк до трьох годин для складення протоколу, а в необхідних випадках для встановлення особи, проведення медичного огляду, з'ясування обставин придбання вилучених наркотичних засобів і психотропних речовин та їх дослідження - до трьох діб з повідомленням про це письмово прокурора протягом двадцяти чотирьох годин з моменту затримання. Чи можуть затримати особу, яка нічого не порушувала, але перебувала на вулиці без особистих документів? Виходячи із норм постанови Кабінету Міністрів від 9 грудня 2020 року № 1236 на період дії карантину, пов'язаного з поширенням коронавірусної інфекції, заборонено перебування на вулицях без документів, що посвідчують особу. Тому якщо особа знаходиться на вулиці без такого документа, це може розцінюватись як порушення, і в особи може бути відповідальність за статтею 44-3 КУпАП «Порушення правил щодо карантину людей». Але з іншої сторони, якщо брати до уваги норми Закону «Про Національну поліцію», то там чітко передбачено, у яких випадках працівники поліції можуть перевіряти документи особи, а саме: 1) якщо особа володіє зовнішніми ознаками, схожими на зовнішні ознаки особи, яка перебуває в розшуку, або безвісно зниклої особи; 2) якщо існує достатньо підстав вважати, що особа вчинила або має намір вчинити правопорушення; 3) якщо особа перебуває на території чи об'єкті зі спеціальним режимом або в місці здійснення спеціального поліцейського контролю; 4) якщо в особи є зброя, боєприпаси, наркотичні засоби та інші речі, обіг яких обмежений або заборонений, або для зберігання, використання чи перевезення яких потрібен дозвіл, якщо встановити такі права іншим чином неможливо; 5) якщо особа перебуває в місці вчинення правопорушення або дорожньо- транспортної пригоди, іншої надзвичайної події; 6) якщо зовнішні ознаки особи чи транспортного засобу або дії особи дають достатні підстави вважати, що особа причетна до вчинення правопорушення, транспортний засіб може бути знаряддям чи об'єктом вчинення правопорушення. Які права має особа, до якої застосовано адміністративне затримання? Під час складання протоколу про адміністративне затримання посадова особа, що здійснює адміністративне затримання, роз'яснює особі, яка вчинила адміністративне09:37 20.01.2022
Не користуєтеся кредитною карточкою – подумайте про її закриття
Кошти, доступ до яких Ви отримуєте за допомогою банківської картки, перебувають на рахунку в банку. І навіть коли грошей на рахунку вже немає чи термін дії картки сплив, рахунок продовжує існувати. До того ж за його обслуговування банк на законних підставах може нараховувати плату, яка автоматично списується з картки за наявності грошей на рахунку або ж обліковується як борг перед банком. Однак нерідко така заборгованість стає для клієнта неприємним сюрпризом. Зазвичай всі умови обслуговування рахунку прописані в договорі. Зокрема, плату за обслуговування рахунку можуть встановити, відповідно до умов договору, у таких випадках: - на рахунку зберігається менше встановленої суми (або Ви зняли всі кошти); - витрати менші певної суми на місяць (або Ви перестали користуватися карткою); - закінчився пільговий термін обслуговування. Якщо банк нараховуватиме плату за обслуговування рахунку, внаслідок чого виникне заборгованість, виплачувати її, найімовірніше, доведеться з відсотками. Причому для дебетової картки відсотки можуть бути навіть вищими, ніж для кредитної. А якщо про борг стане відомо через кілька років, сума може виявитися чималою. На розмір витрат за обслуговування рахунку також можуть вплинути додаткові послуги. Наприклад, плата за СМС-інформування, відкладені комісії за будь-які послуги тощо. Щоб уникнути всіх цих витрат, необхідно закрити рахунок. Якщо Ви хочете припинити користуватися послугами банку, рекомендуємо діяти за таким алгоритмом: - вимкніть всі платні послуги - це допоможе уникнути зайвих витрат до моменту закриття рахунку, що займає певний час; - якщо є заборгованість за рахунком, погасіть її; - подайте в банк заяву про закриття рахунку. У деяких банках про своє рішення закрити рахунок можна повідомити онлайн, а до інших потрібно прийти у відділення, де Ви відкривали рахунок, разом із документами про відкриття рахунку. Це питання краще уточнити заздалегідь. Якщо Ви звертаєтесь до відділення банку, а термін дії вашої картки ще не закінчився, здайте її в банк, щоб до Вас не було ніяких претензій у майбутньому, адже формально це власність фінансової установи; - почекайте певний час, протягом якого банк за договором повинен закрити рахунок. Цей час потрібен організації, щоб перевірити, чи не прийдуть відкладені комісії, наприклад, за користування банкоматом іншого банку. Якщо борги з'явилися, їх також доведеться сплатити. Коли рахунок закриють, візьміть у банку довідку, в якій вказано, що заклад не має до Вас фінансових претензій. Документ знадобиться, якщо через якісь помилки борги раптово почнуть виникати вже після закриття рахунку. Якщо до одного рахунку прив'язано кілька карток, а Ви хочете припинити користуватися лише однією з них, рахунок закривати не потрібно. Але потрібно заблокувати картку, якою більше не користуєтесь. Так Ви уникнете ризику шахрайства і зможете запобігти доступу до Вашого рахунку. Наостанок нагадування: завершення терміну дії картки не означає автоматичного закриття рахунку. Щоб уникнути непорозумінь з банком і неприємних сюрпризів у формі заборгованості, прочитайте уважно договір, який Ви підписували, коли отримували картку: там зазначена вся важлива інформація про Ваші права та обов'язки, зокрема й щодо обслуговування рахунку. За правовими консультаціями та юридичною допомогою можна звернутися до Бережанського бюро правової допомоги за адресою: м. Бережани, вул. Банкова, 6. Тел.: (03548) 2 39 99.09:36 20.01.2022
Право на вибір прізвища при реєстрації шлюбу та його зміну: що варто знати
Найбільш поширеною підставою для зміни прізвища є укладення шлюбу. Відповідно до ст. 32 Сімейного кодексу України наречені мають право на вибір прізвища при реєстрації шлюбу. Наречена та наречений при реєстрації шлюбу мають право: - обрати прізвище одного з них як спільне прізвище подружжя; - надалі іменуватися дошлюбними прізвищами; - приєднати до свого прізвища прізвище нареченого, нареченої. Якщо наречені обоє бажають мати подвійне прізвище, за їхньою згодою визначається з якого прізвища воно буде починатися. Складення більше двох прізвищ не допускається, якщо інше не випливає із звичаю національної меншини, до якої належить наречена і (або) наречений. Якщо на момент реєстрації шлюбу прізвище нареченої, нареченого вже є подвійним, вона, він має право замінити одну із частин свого прізвища на прізвище другого. Прізвище, одержане при реєстрації шлюбу, подружжя зберігає протягом усього життя. Відповідно до норм законодавства подружжя має право на зміну прізвища не лише при реєстрації, а й у будь-який час після реєстрації шлюбу. Так, стаття 53 Сімейного кодексу України передбачає, що якщо при реєстрації шлюбу дружина, чоловік зберегли дошлюбні прізвища, вони мають право подати до органу державної реєстрації актів цивільного стану заяву про обрання прізвища одного з них як їхнього спільного прізвища або приєднання до свого прізвища другого з подружжя. Заява про внесення змін до актового запису цивільного стану відповідно до статті 53 Сімейного кодексу України за формою, наведеною в додатку 4 до Правил внесення змін до актових записів цивільного стану, їх поновлення та анулювання, затверджених наказом Міністерства юстиції України 12.01.2011 № 96/5 подається: - до відділу ДРАЦС за місцем проживання заявника; - або до відділу ДРАЦС за місцем зберігання першого примірника актового запису про шлюб. Громадяни України, які проживають на тимчасово окупованій території України, подають заяву про внесення змін до актового запису цивільного стану до відділу ДРАЦС за межами цієї території на їх вибір. Громадяни України, які переселилися з тимчасово окупованої території України, подають заяву про внесення змін до актового запису цивільного стану до відділу ДРАЦС на їх вибір. Громадяни України, а також іноземці і особи без громадянства, які проживають за кордоном, подають аналогічну заяву про внесення змін до актового запису цивільного стану, складеного органом ДРАЦС України, до дипломатичного представництва або консульської установи України. Заява про внесення змін до актового запису цивільного стану подається особою, щодо якої складено актовий запис. Право на зміну прізвища може бути здійснене дружиною або чоловіком тільки в тому разі, якщо шлюб між ними не було розірвано та обидва з подружжя є живими. Питання про внесення змін до актових записів цивільного стану розглядається органом ДРАЦС в строк, що не перевищує 3 місяці. Однак, якщо заяву подано до відділу, де зберігається в архіві перший примірник актового запису, в який потрібно внести зміни, а саме, до відділу в якому був зареєстрований шлюб, а також якщо заявлені в заяві відомості не потребують перевірки, то така заява розглядається у строк, що не перевищує 15 робочих днів. У разі зміни прізвища орган ДРАЦС видає нове Свідоцтво про шлюб. Припинення шлюбу внаслідок смерті одного з подружжя або оголошення його померлим не створює для іншого обов'язку змінити прізвище.17:47 19.12.2021